• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 665
Mottagna reaktioner
7 080
Poäng
4 807
Låter ju störtskönt, och jag tror det är mer känslan av att vara i kontroll och att ha en fungerande plan som du njuter av.

har själv några månader kvar tills UC är fin nog att göra ett sista samlingslån på den sista skiten utanför.
Då blir det tre stora skulder på totalt 1,2 mille och jag kommer kunna ha ett utrymme att extra-amortera 8-10k per månad jämfört med nuvarande 1.5k. Längtar verkligen, även om det så klart också låter knasigt
Önskar dig lycka till med din plan :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Märker att jag har utvecklat ett beteende som inte är friskt! Det var inte länge sedan jag fasade för att öppna brevlådan, kände otrolig obehag och en stor klump i magen. Nu är det tvärtom, längtar till att öppna brevlådan och få räkningar. Helt sjukt! Ligger i fas med alla betalningar och kör snöbollsmetoden på flera skulder.
Njuter av att ta ut räkningarna ur brevlådan, öppna dem, håla dem, stryka under förfallodatum med rödpenna och sätta in dem i pärmen. Och ha en plan för var och en av dem! Sjukligt beteende, man kan inte säga annat. Ingen normal människa njuter av att få räkningar!
Det kanske är ett steg i läkningsprocessen fr att ha varit i helvetets sjunde krets till att ha färdats i en lång mörk tunneln och nu äntligen fått se ljuset!
I know the feeling! Jag drog för ens öppna posten för man fick brev från kfm typ varje vecka en gång i tiden
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 665
Mottagna reaktioner
7 080
Poäng
4 807
I know the feeling! Jag drog för ens öppna posten för man fick brev från kfm typ varje vecka en gång i tiden
Precis så! Förelägganden varje vecka! Usch, vilka tider det varit! Ett tag öppnade jag inte räkningarna utan la dem på hög (och högen var väl si så där 20 cm hög) och när vi fått lön så började jag "gallra" bland räkningarna, inkasso öppnades och betalades först. Sen sambons lån. När pengarna var slut så fick resten av räkningarna i högen märkas med rödpenna och sen fick man ringa alla möjliga och be om uppskov, betalfri månad, betala hälften nu hälften nästa månad... you name it!

Sen tänkte jag att nej det här håller inte, väldigt påfrestande psykiskt. Så jag började öppna alla räkningar samma dag de kom och sätta in dem i en pärm (som jag t o m dekorerat med fina klistermärken), akuta räkningar längst fram, resten sorterade efter förfallodatum. Man kan säga att jag hav räkningarna kärlek och fick kärlek tillbaka. Man mår inte bra av att ha en hög med oöppnade räkningar!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 697
Mottagna reaktioner
12 979
Poäng
9 787
Det är inte alltid bra att undvika delgivning så delgivare måste ut, för ibland åker verkställighetsgänget ut och delger, hade en sån nyligen, där delgivarna hörde att vi skulle till, vi kan kalla det rövhult som ligger lite avsides till. Ena delgivaren sken upp och sa att det fanns ett par pers dom ville ha hjälp att söka, en var färdig för spikning.
I tillgångsundersökningen hade man bedömt att lösöre som gjorde det värt en resa inte fanns. När vi kom dit och letade efter personen kunde vi hitta ganska mycket saker, ett par fordon registrerade på andra och lite annat som fanns i ett garage, blev uppväxling och utmätningsförrättning och börja ringa dit bärgningsbilar och få dit en kollega med släpvagn.

Hade personen bara gått in på mina sidor och fixat delgivningarna hade inte en pryl utmätts..
I dag/kväll verkade personen märkt av besöket. Då jobbtelenfonen var stängd verkade tydligen ringa på min privata telefon var rätt metod
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 665
Mottagna reaktioner
7 080
Poäng
4 807
I dag/kväll verkade personen märkt av besöket. Då jobbtelenfonen var stängd verkade tydligen ringa på min privata telefon var rätt metod
Man säger att desperation inte känner några gränser men jag skulle tillägga att ilska känner inte heller några gränser. Så personen som ringde på din privata var antingen desperat eller väldigt ilsken. Vågar inte tänka på om hen var både och!!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 665
Mottagna reaktioner
7 080
Poäng
4 807
Jaha då var stunden kommen och går inte längre att förtränga! Bilen måste besiktas!
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jaha då var stunden kommen och går inte längre att förtränga! Bilen måste besiktas!
om möjligt så kan du ju besiktiga i början på nästa månad, man får ju köra till besiktningen, då får man ytterligare en månad på sig till nästa gång, kanske inte världens bästa spartips men varje månad är väl värd runt 40-50kr.

själv så står jag ute och skruvar med bilen just nu, mycket sväraande (trångt) på något forum så stod det qtt det skulle ta en timma, men det har gått åt många dagar och många fler saker har varit trasiga eller så rostade så att det inte har gått att lossa på, så har varit tvungen att köpa otroligt mycket mer delar än vad jag först räknade med :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 697
Mottagna reaktioner
12 979
Poäng
9 787
Man säger att desperation inte känner några gränser men jag skulle tillägga att ilska känner inte heller några gränser. Så personen som ringde på din privata var antingen desperat eller väldigt ilsken. Vågar inte tänka på om hen var både och!!
Det finns en del som helt enkelt inte förstår gränser också. Denna var en sån. Utdelade en klar och tydlig redogörelse över vad som var ok och inte ok, och att detta inte var ok. Hen fick ringa dagen efter.
 

Mockingjay

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
3 Juni 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
32
Poäng
136
Det finns en del som helt enkelt inte förstår gränser också. Denna var en sån. Utdelade en klar och tydlig redogörelse över vad som var ok och inte ok, och att detta inte var ok. Hen fick ringa dagen efter.
Jo det är definitivt över gränsen att leta reda på privata nummer. När du är hemma ska du ju självklart inte behöva ta det!
 

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
228
Poäng
407
Det finns en del som helt enkelt inte förstår gränser också. Denna var en sån. Utdelade en klar och tydlig redogörelse över vad som var ok och inte ok, och att detta inte var ok. Hen fick ringa dagen efter.
När jag jobbade inom offentlig sektor så svarade jag knappt på arbetstelefonen under arbetstid.
Det var till 90% ändå underleverantörer som försökte sälja grejer…
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp